Tuesday, October 2, 2012

Panggilan Haji

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, Jumaat ni my mom akan berangkat ke Tanah Suci dengan Atok. Sepatutnya ibu pergi dengan ayah tapi ayah pergi dulu last 15th March. Arwah ayah tak sempat nak nak pergi Haji. Moga Arwah Ayah di kalangan orang2 yang beriman di sana.

Jadi, b4 berangkat ibu telah buat kenduri doa selamat dan juga aku tumpang sekaki buat aqiqah Danish. Tumbang kambing lagi seekor. Maka telah selesai sepenuhnya aqiqah Danish. Alhamdulillah.

Kenduri doa selamat ni ibu tempah Katering. Tempah untuk 50 orang and aku tambah lagi 10 orang and total 60. Nak dijadikan cerita masa tu memang jemputan luar jangkaan. Sangat ramai. Aku risau lauk tak cukup. Ibu pun dah topap satay and juga kuih-muih yang jiran bagi. Lastly nasib baik nasi cukup. Yang tak cukupnya pinggan cawan pakai buang and berkejar laki aku pergi kedai beli. Air pun x cukup tapi last2 lah. Aku letak air gas sebagai ganti.

By the way, terima kasih pada kawan2 ibu, sedara-mara dan juga kawan kerja suami yang datang memeriahkan. Memang x sangka raaaamai sangat yang datang.

Persediaan sebelum tetamu datang

Sebahagian dari tetamu dalam rumah

Sebahagian lagi bawah khemah

Danish kalau dengan orang x kenal pun dia nak. Tengok muka bahagia dia tu..

Inilah pengasuh Danish
Aku bersyukur sangat2 dapat pengasuh sebaik Kak Normah ni. Kakak dia yang kenalkan kat aku. And Kak Normah very friendly in person and mudah berurusan dengan dia. Syukur.. Danish kalau pagi2 sampai umah pengasuh senyum meleret2.. Anak.. anak..

Till then, tata...

2 comments:

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

InsyaAllah,
semoga mendpt haji yg mabrur,
selamat pegi & kembali ke sisi kuarga.. =)

Lia3003 said...

Leily: Amin...