Thursday, September 13, 2012

First preparation when i knew i'm pregnant

Assalamualaikum..

Tiba2 terasa mahu share benda ni. Rasanya berguna jugalah untuk tatapan preggy mother out rhere. Nak kata excited memang excited dengan preparation ni. Ada dua benda je aku beli masa awal2 pregnant dulu and then stop until 6 months pregnancy baru aku start beli barang baby sikit2.

This is the first thing that I bought when I know i'm pregnant.

Tadaa...

Avent Pump Manual ni sangat best
Breastpump! Yes. This is what I want. Siapa yang inspire aku untuk beli benda ni? This happen masa aku belum khawin lagi. One of my colleague ni baru masuk kerja and baru habis pantang and every day dia akan perah susu. One day teringin nak tengok susu yang dia perah. Wah! Banyaknya. Terus nekad nak susukan anak even bekerja. And bila tahu mengandung je cepat2 aku suruh kakak tu belikan aku breastpump. Ya, semangat itu penting.

Bengkung ni serius best
The second thing is girdle. Ni beli masa 4 bulan pregnant. Orang kedai terperanjat aku nak beli bedung and secara otomatik terus dia pegang perut aku. Eh, betullah aku ngandung. Bukan main2. Benda ni aku beli sebab nak maintain kan badan. Lastly, pakainya ke laut juga sebab masa awal2 bersalin dulu Danish masuk hospital. Jadi nak uruskan diri sendiri memang tak sempat. Rajin pakai masa dah akhir2 pantang. Sekarang ni menyesal pun ada. Harap badan tak naik lagi dah lepas ni.

Sekian untuk maklumat hari ini.

Till then, tata...

6 comments:

SYANI said...

Saya banyak beli barang baby masa 7 bulan. Barang untuk dalam pantang dalam 8 bulan baru beli..hehehe

Lia3003 said...

Syani: saya beli sikit2.. benda yang besar2 pun beli awal sikit contoh car seat.t xde lah masa tu nak guna masa tu baru nak beli, bankrupt.. hehe

~AmyLiana86~ said...

wah bagusnyer..awal setlekan menda tu semua..doakan amy cpt pregnant yer..huhu

ahsfantasy24 said...

Wah..
perkongsian yang menarik,
hehe excited nak baby, kita tak kawen pun ag~

Riana said...

Yana pun awal2 ingat nak beli avent manual..ntah mcm mana terbeli medela harmony..ehehe..tp both bagus kan..baru je beli masa awal 7 months aritu..masa 5 months beli rocker..baju baby 7 months br beli..bulan depan nak borong kat baby expo..ntah larat ke tak nak shopping da 8bulan nt..haha

Lia3003 said...

Amyliana: saya doakan supaya amy cepat2 dapat baby

Ash : semanagt itu penting, event belum kawin leh pasang niat tu

Riana: selamat ya... moga di[ermudahlan...actully preparation sambut baby ni memang excited