Wednesday, June 13, 2012

Danish's Second Trip

Ekoran daripada peristiwa di sini, Papa has decided to 'export' us to Johor by plane. Eh, betul ke Papa ni? Then, setelah bincang dengan Mama, Mama pun setuju balik Johor naik flight on 7th June. Papa tak nak jadi macam hari tu. Anak beranak pengsan bila sampai Kelantan. Tapi kesian Papa kena drive balik Johor sorang2.

Nasib baik airport dekat je dengan rumah. Papa terus beli tiket balik ke Johor. Oh, saya sungguh bertuah sebab umur 2 bulan dah dapat naik flight. Tak macam Mama umur 312 bulan baru dapat naik, Haha, kesian Mama.

Masa dalam flight before berangkat saya dah bangun. Mama sangat risau sebab saya tak tidur, Asik nak senyum2 je. Mama pasrah. Sebenarnya Mama risau saya tak tidur sebab takut bekalan susu dalam botol x cukup untuk saya.



Bila kapal terbang dah berlepas saya muntah2. Maybe sebab tekanan di atas tak sama dengan yang bawah, Saya muntah banyak. Mula2 saya tercebik2 je sebab tahan muntah tapi tak boleh tahaaaan. Terus lepas. Oh! Habis baju saya.

Permandangan di atas

Dekat atas Mama suruh saya tidur. Selalu saya minum susu lebih kurang 2oz lebih dah cukup. But this time dah nak habis 4oz. Selalu letak 4oz saya x pernah habiskan. Lastly, dapat juga saya tidur lepas Mama dodoikan. Baki susu dalam botol adalah 10ml.


Mama doa cepatlah sampai Johor sebelum saya bangun dan Alhamdulillah, masa sampai airport saya masih tidur lagi. Perjalanan dari Kelantan-Johor dalam 1jam 40minit. Kami sampai dengan selamat.

Papa pula masa Mama telefon ada di Bandar Mukhtafibillah dan Papa sampai Kota Tinggi jam 4pm. Kalau kami sama2 naik dengan Papa maybe dalam jam 6-7pm baru sampai rumah.

p/s: Papa, lepas ni bolehlah naik flight lagi balik Kelantan. Boleh kan? Kan?

Danish Aathif by Mama.

Till then, tata...

2 comments:

faizah---sweetcake johor said...

bagusnye dia dok diam. kak damia 1st time balik sarawak nanges dlm flight takut.haha

Lia3003 said...

balik sarawak? akak pernah tinggal sana ke?