Wednesday, May 2, 2012

Happy One Month Old!

Assalamualaikum.


Last 29th April my little son turned to one month old. Dah sebulan tengok dunia. Badan makin semangat dan kalau baring untuk susukan dapat rasa kaki dia yang semakin panjang. Kalau nak bedung pun dah x muat sangat. Kena pandai adjust baru dapat bedungkan dia properly.

Berat Danish pula pada 25th April adalah sebanyak 3.776kg berbanding masa kena tahan wad 2.8kg. Kira naik dekat nak sekilo.

Sekarang Danish dah pandai buat apa?
  • Dah pandai menangis and menjerit masa mandi dan pakai baju. Sebelum ni mandi nak dengar suara pun susah. Ada sekali tu siap tidur masa mandi
  • Dah pandai nak ajak orang main. Maklumlah, mata dah nak nampak. Kalau orang takde mesti jerit 'aaaiiiii, aiiiii'. Selagi xde orang jawab dia panggil lagi 'aiii, aiiiiiiiii'

Ni baru sebulan? Bulan2 seterusnya macam mana entah. Aku pulak dah nak habis pantang. Makin nak habis makin membuak2 nafsu nak makan. Cabaran! Dan paling best masa sepupu aku kawin hujung minggu ni aku tahu aku hanya mampu melihat sahaja makanan di situ T__T. *ibu aku suruh aku berpantang 44 hari bukan 40 hari yang aku fikir*

Sekian, till then, tata...

2 comments:

~AmyLiana86~ said...

bahagianya de anak sendri..huhu

Lia3003 said...

Amy: memang bahagia.. seronot!