Saturday, February 4, 2012

Nasi Ayam

Today is Saturday. Yes, i know that. Heaven day b'cz cuti dari kerja.. Hari ini aku secara suka rela nak masak sedap2. Yelah, sejak khawin tak pernah aku masak benda2 yang aku rasa special. Biasa masak nasi biasa sahaja untuk makan. Balik2 ayam, daging. Ayam masak merah, ayam masak kicap. Daging masak merah, daging masak kicap. Apakah? Rasa macam otak tak berkembang.

Dah lama aku nak masak Nasi Ayam ni. Kali pertama aku dan terakhir aku masak masa aku belajar kat sekolah dulu. Masa Kemahiran Hidup (ERT). About 11 years ago! Ya, aku tau aku hebat. Terima kasih.

Dan inilah hasilnya.

Sup nampak kosong sebab aku tak letak daun sup, bawang goreng.


Sos cili, dulu masa sekolah cikgu ajar tak payah masak. Tapi aku rasa macam tak kena je bila tak masak.


Ini yang terakhir. Aku siap hias bagai. Laki aku gelakkn bila aku cakap nak hias-hias macam ni. Bukan selalu pun. Kang kalau aku letak sebarang, takde selera pulak kan.

By the way, masa aku masak2 tadi My Baby D asyik tendang2 je. Suka agaknya mummy dia masak. Cepat keluar ye baby!

Till then, tata...

No comments: