Monday, August 15, 2011

Juadah Buka Puasa

Ini merupakan juadah buka puasa yang sempat saya ambil gambar. Hm, ingat senang ke nak masak macam2. Asyik2 tengok internet je. Biasalah bagi orang baru khawin kot. Kadang2 rasa malas sangat nak masak sebab takde idea. Yang saya tahu masak kicap, masak merah. Tu jelah. Yang lain belasah je.

Sotong masak paprik
(Resepi internet)

Air Blackcurrent
(Beli dalam botol jerr)

Sambal Kerang
(masak ikut perasaan)


Dua gambar di atas adalah pulut durian version Kelantan, Suami buat sendiri. Dalam cawan merah tu santan. Campur garam sikit, then buah durian. Makan bersama dengan pulut.

Selamat berbuka puasa semua!

Minggu depan berbuka puasa dengan kawan2 kerja. Makan nasi beryani. Nom nom nom...

Till then, tata...



4 comments:

Uchi kay-f @hmad said...

adoiiiii dahlah febret sambal kerang saya ni...ehem3

p/s:-abis ke mkn lauk2 tue..?

Lia3003 said...

hm, mestilah dah habis.. dah buang dah pun.

~AmyLiana86~ said...

wah bestnya..lia dah kawin ke???

Lia3003 said...

Amy: a'ah amy, baru je khawin, 2 bulan