Saturday, March 19, 2011

Lia3003 di'cartoon'kan

Hari ini saja je saya nak letak gambar saya apabila sudah di cartoon kan. Pernah saya letak di facebook salah satu gambar tersebut. Ada kawan tanya, macam mana buat?

Jawapan saya, 'tak tahu.. bukan saya yang buat'. Gambar ni dibuat masa baru mula-mula kenal dengan si pembuat. Sekarang ni dah jadi tunangan saya. (n___n)

Suruh je dia buat apa, mesti dia buat punya. Tapi sekarang dia tak buat dah. Busy... (T____T). Tapi takpelah, apa yang saya tau gambar ni dilukis dengan menggunakan software AI. Tengkiyu cz susah-susah je buatkan. Akan datang saya akan susahkan lagi.

Ini 3 hasil kerja beliau.. Ya, 3 sahaja. Lebih2 takde.

Gambar real sangat tak ok sebab camera gegar.
Tetiba dah jadi cartoon macam ok pulak.

Yang ini pulak, gambar real tak ok, tapi yang cartoon ok sikit.
Yang cartoon tu cerah sangat. Hoho
Yang paling penting tahi lalat kat hidung tetap ada.
Trademark tu.
[banyak betul yang, yang, yang]

Yang ini pulak, saya sangat2 suka. Cuma kepala cartoon ni ambik dekat gambar pertama di atas. That's why lain sikit. Boleh pulak kepala diambil2 dari tempat lain, lepas tu diteleng-telengkan kemudian siap. Kalau realiti macam tu, saya nak amik kepala Kajol.

Sekian repekan saya untuk hari ini.

Till then, tata...

16 comments:

IHSAN KHAIRIR said...

lawa seh vector art nih... lama tak nak buat sebijik tuh

Fathiha Zainal said...

Wah!!! Nice! :D

@juera said...

lawa nyaaaa...ske tgok..:)

Cikgu Den said...

sebijik la...

Aujinz said...

wow.. cantekk...

Lia3003 said...

ihsan khair: erm, tak tau lah lama ke kejap, nanti saya tanya tunang saya

fatihah & juera: terima kasih

Cikgu den: hampir sebijik lah

Aujins: leh tanding aujinz tak ni?

Uchi kay-f @hmad said...

ooooooooooo..........kesahnye...

pss ade tips tak? ngehx3..

YobSumo said...

wohoooo eden pun nak. tapi nak kepala orlando bloom, badan hugh jackman bleh?

Lia3003 said...

yob: mahu ke. haha saya tak pandai buat

dina darwina said...

comel hehehee

azharr said...

lawa....sama sebijik..hehe

nur anis said...

cantiknya..sebijik sejiban...^_^

Lia3003 said...

kf: mahu tips apakah?

Dina, azharr & nur anis: hm, kredit to encik tunang saya

S..U..D..@..I..S said...

guna corel draw pun boleh kan....

Lia3003 said...

corel draw tu macam mana?

Uchi kay-f @hmad said...

emm tips mcm ne bole pikat urg yg buat tu ler...