Saturday, March 12, 2011

Assalamualaikum.

Tadi saya belek-belek entry lama, jumpa satu entry mengenai pengapit yang saya publish dulu. Bukan lama sangat pun, tahun lepas (bulan September).

~My cousin, Kak Zura~

Masa entry tu di publishkan, saya langsung tak merancang untuk bertunang atau pun khawin. Cuma di sini saya nak kongsikan satu benda yang saya rasa, betol koooot. Tapi jangan percaya. Saya pun kurang percaya, sebab tu lah ada word 'koooot' kat belakang tu.

Mengenai pengapit.

Betul kot kalau jadi pengapit, then tak lama lagi pengapit akan menyusul ikut jejak langkah pengantin. Betul ke?? Betul kot.

Entahlah, suratan atau kebetulan? No komen. But after three months lepas saya jadi pengapit, saya dirisik. Masa risik tu terus bincang untuk tunang. Mungkin penangan jadi pengapit. Hehe~

For me, kalau awak semua nak percaya, percayalah. Cuma, bagi saya, semua tu kerja Allah. Dia dah menyusun yang terbaik untuk diri setiap hamba-Nya.


Allah telah merancang dengan teliti perjalanan hidup saya dan juga semua umat manusia. Selepas menjadi tunangan orang, tak lama lagi akan menjadi isteri orang pula. Perjalanan yang disusun dengan teratur dan terancang.

p/s: bersyukur ...

Till then, tata...

2 comments:

enciksani said...

tahniah...mitos je kot mengenai pengapit tu...cuma kebetuLan....haha tahniah anyway....

Lia3003 said...

encik sani: a'ah, mitos orang melayu