Friday, January 14, 2011

Mummy dan pasangannya..

Masa kecil2 dulu, saya pernah terfikir benda ni. Minum DHA menyebabkan otak makin mengembang. Tetiba sebut DHA pulak.

Jom berfikir sekejap...

Hari ini kita main kata berpasangan, eh betulke? Saya pun tak tak tau nak sebut apa ni.

  1. Abang ---> Kakak
  2. Suami ---> Isteri
  3. Atok ---> Nenek
  4. Pakcik ---> Makcik
  5. Uncle ---> Aunt
  6. Ibu ----> Ayah
  7. Mama ---> Papa
  8. Mummy ----> Puppy

No wonder omputeh panggil ayah dia daddy. Paham tak? Tak paham? Sila keluar sekarang.. Haha..

p/s: entry ini hanyalah luahan kepada pemikiran saya masa kecil, tiada niat untuk menyinggung mana-mana pihak. Maaf andai ada yang terasa. Tak tahu macam mana saya boleh terfikir masa tu.

Pernah juga saya terfikir, dululaaa.. kenapa sebut 'babai' untuk cakap selamat tingal atau jalan. Maka, saya pun menukar word babai tu kepada vowel A.E.I.O.U.. So, jadilah seperti di bawah:

Babaiiiii...

Babeiiiii...

Baboiiiii..

Baboiiii...



Bila tiba vowel I.. jadilah seperti babiiiiii... Eh, siyes benda ni tak sengaja. Masa saya sebut word2 tu, saya sedang melambai babaiii kat ayah saya yang nak pergi kerja. Masa tu saya belum sekolah lagi.. Nasib baik yang lassst sekali ibu or ayah tak dengar. Tak sengaja!

Till then, tata...

11 comments:

nza said...

hi.hi.hi....n3 santai2 n mengamit memori silam.....

Lia3003 said...

=)

Fitrihadi.com said...

kesimpulannya minumlah susu untuk perkembangan otak...heh..

Lia3003 said...

haha, sangat lah betul, minum susu untuk tinggi juga

E.d.Y said...

mummy..puppy...haha..marah golongan bapa

black_mel said...

haha...nice2...kecik2 mmg mcm tu...;)

Lia3003 said...

edy: ala, fikiran budak kecik

black mel: =)

Aujinz said...

hahahhahha...
nasib baik diorang tak dengar...:))

Lia3003 said...

aujinz: kalau dengar, mesti kena tendangan padu maut

Uchi kay-f @hmad said...

XPER ITU ZAMAN BLM BALIGH SKRG KLU WAT MCM TU SURE KENA LASER.....

Lia3003 said...

haha, dahsyat kena laser, agaga~