Monday, December 13, 2010

PTPTN - Pembiyaan Ujrah

1 November 2010 hari tu, saya ada mohon 'PEMBIAYAAN UJRAH' di laman web PTPTN. Selepas mengisi borang permohonan dan segalanya bagai.. saya cuma berharap kalau ada rezeki dapatlah. Sebabnya, masa isi borang itu ada soalan bertanya 'sudah berkerja?', 'kerajaan/swasta'.. Oh! Bagi saya, bila dah tanya macam tu peluang untuk dapat rasa macam tipis sangat. Sebabnya saya kerja kerajaan.

But, bila buka email pagi ni.. saya dapat short message dari PTPTN menyatakan permohonan saya berjaya. Alhamdulillah. Terima kasih sangat-sangat. Terharu (n___n). Kemungkinan berjaya kerana rekod bayaran bulanan saya kooot.

~ click untuk membesar dengan sihat ~

Bagi yang terlepas pandang dengan Pembiayaan Ujrah ini, bolehlah ke laman web ini:


Segala urusan adalah dengan menggunakan email sahaja. Sangat mudah berurusan dengan PTPTN kerana akan mendapat respond dalam masa beberapa hari sahaja. Kira okeylah itu dari tak balas langsung.

Cuma sekarang, saya tidak tahu permohonan untuk yang sama batch dengan saya (2005) dibuka lagi atau tidak kerana tarikh untuk memohon hanya pada 1 November 2010. Tapi hati menyatakan boleh sebab laman tersebut menyatakan "Tarikh mula kemaskini". Jadi tidak salah mencuba bukan?

p/s: lepas ni nak kena isi borang yang banyak. Harap-harap semua berjalan dengan lancar.

Till then, tata...

9 comments:

nabilah_2908 said...

sy masih tk faham lagi tntg ni..pernh juga terbaca kt paper..hmm..nk explore lagi la..

thnks ya tuk n3 ni.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
IKAN BAKAR

Lia3003 said...

procedure sangat simple, so.. jz follow the flow

hans said...

dah buat dah hari tu
cuma hantar email dgn ic ke apa
lepas tu tunggu diorang balas lah kan?

Entry Terdahulu

P/S : Download OST Lagu Tema Putera Katak - Ku Gembira

P/S : Download Filem : Estet

P/S : Kenapa Perlu Diadakan Benda Yang Tak Pernah Wujud?

EzzEddin said...

homaigosh..
i amik ptptn half way jerk..'
then stop b4 further ke maines..
rugi nye tak boley reduced..

Fathiha Zainal said...

Sy pn dh dpt offer ujrah ni. Dh donload sume docs yg ptptn bg. Tp yg lemahnya bila tgk ada borang utk pemotongan gaji. Haih~ Wajib ke isi borang potongan gaji tuh? HUhu.. Smpai hrni x setelkn lg sume2 tu..

Lia3003 said...

hans: a'ah, tunggu feedback dari ptptn

ezzedin: hm, xpe.. means bayar sikit je lah.. tak banyak macam kitorang

fatiha zainal: aik, potong gaji lagi ke? adeiii... habis lah saya..

Mata Hati said...

sekarang ni semua dipermudahkan. terpulang kepada kita samada mahu menggunakannya atau tidak

Fathiha Zainal said...

Iyeap! Ada borang pemotongan gaji.. Huhu.. Tatau la wajib ke x wat pemotongan gaji..

Lia3003 said...

mata hati: betul, setuju sangat

fatiha: huhu, makin bankrupt lah saya..