Tuesday, December 21, 2010

Bukan salah siapa-siapa

Lokasi: Tol Air Hitam

Motif dibuat begitu amat tidak diketahui. Apa yang penting, ia bukan salah saya. Haha, takde kaitan langsung.

Cuma, di tempat begini kenapa tiada tindakan untuk membetulkannya. Kesian... Pelancong Zimbabwe pun tak kan faham apa yang tertera di signboard tersebut apatah lagi pelancong dari Slovakia.

Saya sebagai rakyat Malaysia pun tak faham apa yang ditulis, nak cakap tulisan Jawi macam tulisan Sanskrit. Maybe ini tulisan masa zaman Ramayana & Mahabrata. Who knows?

Till then, tata..

5 comments:

MIRAEOna said...

ade pulak cemtuh kihkih

♥ shiMawar ♥ said...

haha..rasanye org tol salah pasang kot..asal boleh jek tu.. :D

mungkin pekerja bangla yg pasang..dieorang bukan reti bc bahasa Melayu pn..so, asal tergantung, suda! huhu..

AzizMostafa said...

Tulisan jawi – Amat cantik! Semakin Terancam?!
Semarak Jawi. Membandingkan dengan Rumi:
1. Jawi lebih indah, lebih mudah, lebih menarik.
Rumi = 26 +A+B+D+E+G+H+Q+R = 17x2 = 34 bentuk berdiri sendiri.
Huruf Arab + 6 Jawi - titik-2 = Sahaja 17 bentuk yang manis + tari-menari.
Tidak seperti Rumi, Jawi suka bercantum.
Hanya ekor perubahan seperti yang ditunjukkan di sini:
http://www.arabictypography.com/ani1.html
2. BM adalah bahasa fonetik, seperti Arab.
Cara terbaik adalah ditulis (dan dibaca) dalam Jawi
-
Tetapi kebanyakan orang Melayu + Indons tidak mengetahui.
-
Melompat Lebih Tinggi + Semoga Berjaya

Lia3003 said...

miraeone: hm, ada dik.. kat mana2 je

shima: agknya kena tiup angin kot, then terus terbalik macam tu

aziz mostfa: tq 4 ur info

HonEyBuNNy said...

hehheheh...cmna la leh jadi gitu..hahah