Saturday, August 14, 2010

Suka bila korang dah berubah...

Tamat sudah minggu 'terseksa' pada minggu pertama bulan puasa ini. Selesai segalanya, tinggal kerja untuk pertukaran g-u-r-u pada bulan 9 nanti. Ha, bagi guru-guru yang nak pindah, korang boleh lah mohon start 1 september ni.. Promote sikit.

Ok, ingat lagi entry saya mengenai pelajar saya yang jawap exam dengan macam2 jawapan? Setelah aku cuci, basuh, campur klorok semua, akhirnya... terdapat perubahan yang sangat2 drastik dengan dalam peperiksaan baru-baru ini.

After peristiwa jawapan macam2, i warned them.. Aku cakap, kalau sesiapa yang melukis gambar yang entah hape2, aku akan bawa ke unit disiplin. Maybe dorang takut. Tu yang bersih je kertas. Cuma ada 1 yang betul2 wat aku angin.

~speechless tengok menda ni~
~memang mencabar kesabaran aku~


Kemudian, jawapan2 yang merepek dah kurang. 99% kurang, tapi 1 pulak buat hal. Dia boleh nak merepek tulis 'sausage'. Apakah? Nak cakap dia pose, tidak juga.

Soalan berbunyi : If the Visking tube represent your small intestine, what would the distilled water around the Visking represent?

Here the answer : Sausage!!

Itulah, dah baca terlalu banyak sampai tak tau nak tulis apa. Ini kelas awal2 ye. By the way, this exam, 100% student aku lulus. ETR tercapai! Suke, sukeee!

And one more thing, lagi satu kelas pun aku warned. Cuma kelas ini agak belakang sikit. Aku cakap, saya tak kan maafkan pelajar2 yang meninggalkan tempat kosong tanpa sebarang jawapan. If berlaku juga, aku akan bawa mereka ke pengetua.. Wawawa.. Jahatkan!

Hasilnya, hanya 2 orang sahaja yang tak buat langsung and lebih ramai yang lulus compared by the last exam. Yang aku respect kat mereka, even mereka kelas hampir belakang.. TIADA JAWAPAN YANG MEREPEK DAN TIADA LUKISAN2 YANG MENG'ANNOYING'KAN AKU BERBANDING KELAS ATAS. SEE THE DIFFERENCE BETWEEN THEM. Dari awal tahun aku mengajar mereka, memang tiada langsung jawapan yang 'membahagiakan' aku. Congratulations!

8 comments:

black_mel said...

haha..kelakar2...tahniah cikgu diorg lulus...

aƒiƒ said...

cikgu mmg hebat !

♥ shiMawar ♥ said...

wa..besnye bila students ade perubahan..sejuk sikit ati tu kan.. :)

nway, tahniah cikgu liyana sbb ETR tercapai!

Hill_Mie said...

good job.. congrat.. :)

Fitrihadi.com said...

haha sabo je la cikgu lia...

Arief Arf said...

hahahaha jawapan sausage tu memang style lah.
tapi jawapan sebenar die ape eh?
ni pasal osmosis eh?
hahaha rindu pulak belajar benda2 ni

X)

Seri said...

nak tergelak rasanya. memang kelakar habis

Lia3003 said...

black mel: kelakar pun, sometimes mem'bahagia'kan hati

afif: tq, bese je..

Shima: dorang dah insaf rasanya, maklong lah, dah nak PMR

Hil_mie: tq

Fitri Hadi: a'ah, memang sabar ni..

Arief: jawapan dia 'blood'.. any other answer is not acceptable

Seri: nak gelak pun xpe..hihi~