Saturday, August 28, 2010

Antara blog-blog kegemaran saya...

Assalamualaikum. Apa khabar? Macam mana dengan puasa tahun ini. Penuh tak? Aku tau, ada je antara korang yang x cukup puasa kan. Baik ngaku sekarang!

Semenjak menjak ni, memang aku jarang update blog. Dulu jarang update cz takde broadband. Tapi bila dah ada, memang tak sempat langsung nak update. Bukan apa, masa aku dengan broadband lebih banyak dihabiskan dengan meng'update' data dari meng'update' blog.

Dalam jarang-jarang update blog ni, aku selalu gak stalk kat mana2 blog yang aku suka baca. Gelak sorang2 baca, kalau aku rasa nak drop komen aku drop lah. Kalau tak, jadi silent reader je.

So, ini antara blog yang aku suka baca. Ada banyak kriteria kenapa aku suka baca blog2 diorang ni. Tak semestinya follower banyak blog tu bestkan.

Ok, blog pertama yang paling suka adalah blog beliau! Ya, beliau.

Shima

She is my friend since I was in primary school. Dulu dia kecik, sekang dia dah besar. Heh heh! Buktinya tengok gambar ini masa beliau beraya di rumah aku.


Bakal guru. Tapi dia lagi mantap, guru BI. Mesti berbuih2 cakap BI kan Shima. Why I like her blog? It is because :
  • ayat dia sangat selamba dan pelbagai istilah2 Jawa yang digunakan
  • Blog panjang macam karangan [dia pernah cakap, blog dia macam karangan form 6] tapi sangat berilmiah. Hoho!
  • Dan dengan ayat2 selamba beliau, selalu buat aku gelak guling2. Ok, aku tipu! Aku akan gelak bagai...
Shima, keep on blogging. Jangan lupa raya datang rumah.

Blog kedua mestilah blog TitanSuperbNium! Dengar nama pun dah ganas, apatah lagi orangnya. Empunya blog bernama NajHebat. Even nama blog macam ganas, tapi Naj baik. Aku kenal di alam maya sahaja. Tapi cara penulisan blog beliau menggambarkan peribadi beliau. Memang seorang yang selamba, rock dan peramah serta kelakar. Kalau drop komen kat entry aku, ada je lawak2 dia.

TitanSuperbnium (NajHebat)

Blog ke3 ialah Black Mel. Kenapa aku suka baca? Sebab tajuk entry pun dah menggoda jiwa aku untuk membacanya. Kadang2 entry tak selari dengan tajuk, but tetap best.

1221 steps (black mel)

Entry paling best yang aku baca dalam blog dia adalah entry mengenai adik dia tertinggal dekat pasaraya lepas habis shopping. Memang kelakar entry tu dan sangat x senonoh, seorang abang boleh lupa dia bawa adik pergi beli barang dan tersedar adiknya tertinggal masa dah sampai rumah.

Blog ke4 ialah blog Lanun Ranggi. Seorang lanun yang sangat ranggi dan ketika aku memula baca blog dia, dia banyak bercerita mengenai dugaan sepanjang diet dia. Haha, sekang ni aku tak tau diet dia berjaya ke tak sebab dia pun dah jarang tulis pasal diet. [takpun aku ada tertinggal baca]

Lanun Ranggi (aujinz)

Aku suka baca entry kenangan2 dia masa zaman kanak2 dengan nama watak2 yang kelakar. Aku lupa nama kakak dia dalam cerita zaman kanak2 tu. Memang kreatif nama tu. \(^-^)/

Yang ke5 adalah blog Arieza. Sekarang sudah berada di Malaysia. Entry dia sangat menarik. Walau marah macam mana sekalipun terhadap apa yang dia alami atau dibaca, tetapi ayat yang digunakan dalam entry tetap teratur dan boleh diterima. Aku memang respek cara dia menulis entries.

Blog Arieza

And the last one adalah blog Yobsumo. Ingatkan dulu dia letak nama Yobsumo sebab dia gemuk macam sumo, rupanya takdelah gemuk. Tinggi je!

Seperti di atas juga, aku suka baca sebab penulisan yang selamba dan rilex + santai. Ada sahaja idea untuk ditulis. Sekarang pun dia macam aku, dah jarang update blog. Katanya, dalam entry blog beliau akan update blog selalu kerana merasakan diri dia sangat kacak. Apakah??

Blog2 lain:
  • Kf - baru hari ni dapat access blog beliau
  • Kak Wan - Dah lama mendiamkan diri. Guru+kawan masa praktikal @SMKA Simpang Lima

17 comments:

fndrocka said...

kan bagus kalau ada org wat camni utk blog aku.hoho

Fitrihadi.com said...

yg sealu dengar tu yobsumo ar..yg lain macam kureng skit :)

Sharinginfoz said...

seronok jalan2 baca blog kan

Uruchimaru @ kf said...

HEE..
eh cikgu kite pernah private blog ..mungkin url blog salah..

http://uruchimaru-kf.blogspot.com

apepun terima kasih iye sbb suke blog kite..cikgu liyana!

Hamzah Ian said...

nice.. baru tau

♥ shiMawar ♥ said...

erk.. (blushing kaler purple)

haha..trkejutnye tiba2 jd bahan utk entri..mcm xcaye plak..huhu..nway, tq so much liyana sbb slalu singgah blog shima n bg komen..shima hargai sgt2.. :)

dh lama kita kawan kn..cptnye msa brlalu..dulu sek rendah..skang dh nk msuk zmn kerja dh..huwa...bla nk kawen ni..??

opps..TERemo plak.. :p

¶A.K.I¶ said...

hye sis!!
lme btl xnmpak...
lme btl aki x sggah!

nabilah_2908 said...

sy belum pernh masuk lagi blogg2 ni..

hmm...nk msuk juga la nnti... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
WAKTU TIDUR

Fahim 'n Alin said...

nt fri2 aku jengah blog2 ni..cmbest je

Fahim 'n Alin said...

nt fri2 aku jengah blog2 ni..cmbest je

Lia3003 said...

fndrocka: blog u pun best gak

fitrihadi: u pun femes gak... sebut fitrihadi, kompom ramai kenal.. =)

sharinginfoz: ye, betol3..

kf: betul lah salah link, patut lah tengok dah 4 bulan x update, biar betul kan

hamzahian: sekang dah tau kan..=)

shima: ops, kawin sensetip..hOhO

aki: a'ah, lama aki x singgah, akak pun senyap2 je stalk blog aki..hihi


nabilah: aik, biar betul ni nabilah

fahim&alin: singgah2 selalu..best tau

Aujinz said...

aiyark..

baru perasan cikgu tolong pomot blog saye..


malu malu malu mahu..eh malu..

NICK IRFAN said...

blog dorg semua mmg best2...

Frodo Baggins said...

belog2 di atas ...
wa tau naj hebat sexy,
yobsumo, blekmel, lanun
arieza ... semua masyuk!!!


>>___<<

NAJ HEBAT said...

naj hebat? ape yg si frodo kata ni?

aish!! jauhkan frodo dari naj...!!!


sorry kak lia.. naj pon dua belas menjak ni busy. ni baru prasan kak lia mention psl blog naj!!


wuhooo~ chalo beteh!!

blog kegemaran ye??

nah maggie.. naj buat.

Lia3003 said...

aujins:jangan lah malu2 hehe

nick: blog u pun best, UV tinggi hari2 hehe

frodo: yeah, betol3

naj: akak puji ikhlas... takpe, maggie tu naj mkan k

Nordin said...

blog sy x best ka? ahahaha