Thursday, July 29, 2010

Ini diari saya... (^-^),

Sejak akhir2 ni, aku rasa give up and down sangat2. Takde mood langsung. Nak hilangkan rasa boring dengan melayan mood aku, aku jadilah silent stalker. Apakah? Boring2, aku tengoklah gambar kawan2 kat facebook, tengok apa perkembangan dorang, tengok status dorang.

But, bila dah hehari ngadap faceboOk, tetiba aku jadi annoy dengan sesetengah manusia yang bagi aku sangat desperate [pada pandangan mata aku]. Desperate ni banyak maksud, malas untuk aku terangkan panjang2 kat sini.

Cakap mengenai kerja pulak, sejak tukar jadual ni, aku rasa ringan sangat and kurang tekanan even aku kena ajar budak peralihan. Ada cikgu pelik aku leh control budak peralihan yang perangai bagaikan... Dorang cakap " Yana, u ajar budak peralihan tak bawa rotan ke? ". Aku jawab "tak pun". Then dia cakap " saya x boleh kalau tak bawa rotan, nanti mereka buat hal". Well, lain orang lain cara.

Cara aku? Aku potostat something interesting, bagi dorang buat.. kompom kelas senyap sunyi. Kalau dua masa rasa bagaikan 2ribu tahun, tapi bila bagi kerja, rasa sekejap je.Rasa macam pelik, tapi tu yang aku buat. Bila dorang khusyuk buat kerja, aku pun buat kerja sendiri. Lega beb!

And then, paling aku suka sampai rasa terharu bila aku dah tak ajar Math. Bukan aku x suka math, tapi aku penat nak melayan budak yang x nak belajar. Huh, sekang aku terlepas semuanya. Dan yang paling penting... Kalau lah tahun depan aku kena ajar Seni, aku memang setuju 550%. Cikgu seni lah kerja yang kurang beban. Siyes!

Jadual mengajar pun dah kurang dari 27 ke 26, then ke 25 dan sekarang ke 24. Next two weeks kemungkinan akan berkurangan kepada 14 atau 16 masa. Heaven kan? Heaven apanya, kalau makin kurang maknanya, kerja pentadbiran banyak lah. But, hope aku boleh bawa.

Cuma, i'm sick dengan one class ni, nama je kelas kedua yang konon pandai, but aceli x pandai. Bukan untuk merendahkan. Tapi hakikatnya mereka tidak pandai di mata guru. Langsung takde rasa hormat, doing something without thinking teachers' feeling and always thinking that mereka lah makhluk paling pandai di dunia mahupun di alam barzakh semesta. Oh pleasssse you. Kalau pandai tapi attitude negative sejuta, takdenya ko nak berjaya. Tunggu je lah.

Citer plak about life aku... Life aku sekang gembira dan okey je kot. But sometimes aku rasa sunyi gak. Dok umah sorang2.. Ada housemate pun macam takde housemate. Dah 3 bulan dia sewa dengan aku, tapi baru 2 malam dok umah. Apakah?

Kadang2, hang out gak ngan member2. Member sama U, yang tak pernah bual bila jumpa boleh berbual mesra pulak. Kira kalau hang out tu, macam small reunion lah. Last jumpa masa main bowling kat Daiman.

Walaucamne pun keadaan aku sekarang, aku masih rasa ada satu yang kurang. Apa ek?

4 comments:

Kamsiah said...

salam cikgu lia...
lumrah kehidupan...tak sentiasa manis,sentiasa ketawa...bila dlm keadaan serba kekurangan mood,kita rasa teramat malas,hatta utk bercakap pun...rasanya time tu kita perlukan keadaan baru...lepak la sorg diri kat mana,pantai ke,pulau ke..atau cari seseorang yg boleh kita berbicara santai dgnnya...seorng pendengar yg baik...

Lia3003 said...

hm, betul kak, sokong cadangan akak, tp zaman sekang tkt nk dok sorang2 kat mana2..nanti tkt mcm2 berlaku...hehe

Uruchimaru @ kf said...

cikgu jgn sllu fikirkn sgt mslh2 yg ade...ok!

*boleh saya sms no.ph cikgu tak?
klu x bolh xpe ok bye takcre !

Lia3003 said...

Kf: bukan masalah, cuma kesian lah ngan dorang, kesian sangat2..