Saturday, May 15, 2010

Selamat Hari Guru

16 Mei 2010

Untuk pertama kalinya, aku akan menyambut hari guru tahun ni. Dulu masa sekolah, cikgu yang sambut bukan aku. So, to all teachers "Happy Teachers Day".

Kepada cikgu-cikgu aku masa sekolah.. terima kasih kerana telah mendidik aku sampai aku pulak jadi cikgu. Baru aku tau, keje ni bukan senang. Kena pandai mengawal emosi dan juga tekanan. Sekarang ni, aku sedang mencuba mengawal emosi even pelajar2 'tersayang' aku tak faham bahasa. Besar cabaran aku.

Apa yang best menjelang hari guru ni, kitorang dapat release tension dengan aktiviti yang giler best! Lupa dunia sekejap bila dah buat aktiviti2 tu. Btw, memang happening.

Aktiviti pertama: main badminton. Main beregu campuran dan pasangan sesama jenis. [Harap ayat aku betul agar tidak menimbulkan spekulasi]

~Yang cekak pinggang dengan gaya riak itu adalah pasangan sejenis aku~
~Kitorang memang hebat, 10 minit main terus kalah, bangga sungguh (T_T)~

Minta maaf, beregu campuran tiada gambar kerana beliau adalah suami orang. Walau macam mana pun, dalam beregu campuran kitorang dapat pergi ke pusingan seterusnya. Yang hebat adalah 'beliau'. Tugas aku cuma berdiri depan net sambil pegang racket. Hihi. Pengahkhirannya, kitorang kalah jugak kerana 'kehebatan' aku. Sekian. Tutup cerita.

~Yang bersila dengan muka 'comel' tu orang kuat~

Aktiviti kedua: Main bowling. Yang ni pula berkumpulan dua perempuan sorang laki.

~Ni lah group aku~

Paling tak tahan bila sorang cikgu tanya..

Noni : Yana geng dengan siapa?
Aku: Dengan Fadzil and Kak Zura..
Noni: haha...tengok orang pun dah tau hasilnya camne *sambil gelak tutup mulut*

Hampeh ko Noni, sesuka sesuki hati kau gelakkan aku ye. Tapi bila dah main, markah Noni agak jauh dari aku.. Aku pulak tolong gelakkan dia. Tulah, kecik kecik pun takdelah johan longkang... Kesimpulannya, kitorang memang hebat [riaknya pompuan ni].

Dari 8/9 group, kitorang nombor 4. Tak kisah pun kedudukan tu cz kitorang punya permainan seimbang. Group lain ahlinya mengharapkan sorang yang terror. Maka, berhempas pulas lah yang terror tu untuk dapat markah tinggi. Kesiaan.. Even kalah, aku sangat puas hati. Hoyeah!!

~Sebahagian guru2 yang datang memekak di Daiman~

Kesimpulannya, dalam 3 minggu ni sangat best dengan aktiviti2 macam ni. Hari ni pun ada aktiviti, lusa pulak baru aktiviti di sekolah. Baru aku tau, jadi cikgu best rupanya. Lambat betul aku nak realize hakikat ni.

p/s: pada kawan aku yang sambut birthday masa hari guru "Happy Birthday". May ALLAH Bless you. Amin

13 comments:

NAJ HEBAT said...

selamat hari cikgu..

takde bunge rose nak bg..

hehe :P

Lia3003 said...

saya xnak bungan ros cz saya bukan cikgu ros...saya nak bungan lia...

♥Raidatul Auna said...

selamat hari guru...

cekgu erk??

Lia3003 said...

auna: tq..yes..

Amir said...

owh cik lia cikgu ke? selamat hari guru cikgu lia... :D

Jantan Keparat said...

slmat hari guru!
besh maen bowling n badminton!

Lia3003 said...

Amir: a'ah..terimass

jantan keparat: tq. sangat2 besh

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

wah...cikgu la kirenye ek?
huhu.. "selamat hari guru.."
semoga anak didik mu akan berjaya satu ari nanti..hehe

deena farhana said...

selamat hr guru...moga hdup dirahmati selalu :)

911 said...

Selamat Hari Guru... :)

imHepPie said...

selamat ari chekgu huhu...kena tngu lgi 2 taon bru leh org wish me lak ahaha

nabilah_2908 said...

Happy teachers day lia.. :)

hrumm..nk buat autopublish mudah jer..

kt bahagian bawah kotak posting ada tulis "POST OPTIONS" lia click kt situ..

thn di box "POST DATE & TIME", lia boleh pilih tarikh and masa bila lia nk publish e3 lia.. :)

selamt mencuba.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
YUNA

Lia3003 said...

thanks to all for the wishes..

to zafirah, ok, saya try k..tq darl