Saturday, January 16, 2010

Pernah tak terfikir bahawasanya....

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Hai uols... I miss dunia blogging.. Tapi dapat muncul hanya sesekali sahaja.... Pathetics kan.. Takpe... Lelama mesti dapat bahagikan masa antara kerja and part time ni... awal2 ni susah wooo... dahlah rumah sewa xde internet.. Memang kena beli broadband ni... Jenama apa ya yang paling 'dahsyat' buat masa ni?? Tolong hamba... (^_~)v

Sorry tak dapat balas kunjungan anda di chat box...(T_T)
Tunggu sahaja kunjungan saya..thanks


Oklah, kembali ke tajuk di atas... aku nak tanya.. korang pernah tengok rancangan Sesame Street x? Bohong lah kalau tak pernah tengok sebab rancangan ni adalah rancangan paling tua di dunia. Rasanya, masa ayah aku muda2 lagi dah ada rancangan ni.

Ha... kalau tengok gambar ni kan, mesti tau punyalah.. Aku pun masa kecik2 dulu layan gak rancangan ni walaupun tak paham BI dia. Ekeke.. Ok, sekarang.. kita tumpukan perhatian pada maskot yang berwarna kuning... Aku kurang pasti apakah nama beliau.

Namun, yang menjadi persoalan di sini ialah... apakah jenis/kategori binatang ini? Sekali tengok, macam burung. 2 kali tengok macam itik? Uols agak2 lah kan, binatang di atas kategori binatang jenis apa?

Adakah beliau seorang seekor itik? Tengok paruh dia... Adalah iras2 itik kan.. He~ Ha.. agak2 apa ye? Korang tekalah.... Aku mempunyai jawapan aku sendiri..


Setelah aku fikir2.. maka aku decide bahawasanya... maskot tersebut adalah seekor ayam? Sebab apa aku cakap macam tu? Meh tengok bukti2 di bawah...

~Bukti pertama~

~Bukti kedua~

~Bukti ketiga~

~Bukti keempat~

~Bukti kelima~

Ok.. ada bantahan? Sila bantah di komen.. Hihi.. Nak tengok gambar2 ayam yang lain? Meh! Aku tunjuk lagi sikit.. Tak larat nak masukkan semua...

Ok, banyak lagi.. As usual.. More picture? Give me your email..

p/s: Aceli, n3 kali ni nak cakap sal ayam je.. (O,o)

31 comments:

Fiq said...

pergh.. ayam pun berfesyen ekstrem. igt lady gaga je

cintaqaseh said...

wahhh..tak sangka ada ayam yg begini...ishhh

Uruchimaru @ kf said...

aaaaaaayaaaaaaaaam!

tak kisahlah ape2pun kfc banje hahaha!

nk pki berukband, kf rase better gune digi ok!

black_mel said...

pelik2 ayam tu..kalau sekilo bape ringgit?

ArmaniWhite said...

stylo seyhhh hayam2 tu..ahakss

aien said...

haih..sesame street is one of my fav show dlu2..ahaha..ayam kuning tu nmenye Big Bird..tp aku ske lg elmo..ahaha..ayam la kot..ayam yg kne kacuk ngn burung..ahaha..ske3 aku je..

Mybabah said...

Salam. Tak sangka pulak ada pelbagai spesies ayam macam? Hebat ciptaan Allah. Untuk kuiz, saya teka TIKYAM. Spesies kacukan antara Itik dan Ayam. Apa hadiahnya kalau betul? Saya rasa saya betul. He..he..

mamai said...

cun pulak tengok gambar tu

YobSumo said...

mana gamba bapak ayam?

Yob dari kecik tak pernak suka tgk rancangan bulu kuning ni.

greenhall said...

salam..

xsuka pic ayam. haha..
kalo xsalah, ayam, itik, burung sume tu duk dalam 1 famly kan? kalo xsalah la.

hm, nak pic wayar n paku. actly, pic paku yang dapat ritu xleh buka. xtau knapa. lgpun aku jahil skit bab2 it ni. haha

tlg send ya.
akarcommunity@gmail.com

thanks.

Liyana said...

Fiq: lady gaga mesti pernah bergaya macam ayam kan? hihi

Cintaqaseh: a'ah..banyak lagi gambar yang ada pada saya.. nak tak?

Kf: tulah, ingat nak pakai digi je... kf nak belanja saya kfc ke?

Black_mel: awak nak berapa kilo?

Armani: yeah! sangat bergaya kan?

Liyana said...

Aien: eyh! big bird ye? alamak, ni aku teka je.. aku x tu binatang apa. yg pnting bwh kategori burung lah kan

Mybabah: alamak, tikyam? haha... aceli saya pun xtau di akategori apa..babah plak wat kajian sal maskot kuning tu..

mamai: cun yea? macam saya...gagaga~

yobsumo: kalau nak bapak ayam, yob boleh jadi tau..hehehe, jangan marah..

greenhall: nape x suka? baru nak bagi gmbr ayam tu...hihi, k t saya hntr...tunggu tau, janji tetap janji

Si budak Aboi said...

eh kfc cikgu lah yg banje bhahahaha!

Aujinz said...

maskot kuning tue namenye Big Bird..

tak tau aa spesis ape.. ayam mutant kot..:))

avid gunner said...

sayang...ayam opah aku xde dalam gamba...sedih...

generasi clan said...

hahaha awk sy dah balik smula..
emm cite nie sy tgk umur 6 or 7 tahun.. tapi skrg xkan nak layan agi kan...

♥ shiMawar ♥ said...

oo..nama binatang ni Big Bird..dulu msa kecik2, xsuka tgk cite ni..sbb die ckp omputeh..bila dh beso ni, kena jd cikgu omputeh plak..cam xcaye jek..huhu.. :p

klu liyana nk pki bband, DiGi ok gak..murah n xbyk prsaingan..so, line sng nk dpt.. (tu my teori le) sbb shima pn pki DiGi gak..hehe.. :)

♥Reramakecik♥ said...

salm..
hihihi akak saye kalau nmpk ayam saye jadi lapa...!!!

Liyana said...

SiBudakAboi:: aik! saya plak?

Aujinz: ramai cakap nama dia big bird..he~

Avid: aceli ayam opah kamu ada dalam senarai saya, tapoi saya cuma masukkan ayam yang jarang dilihat je..hihi, jangan sedih

GenerasiClan: boleh je nak layan sekang ni, takde masalah..

Shimawar: hehe, cikgu omputeh kena pandai omputeh... ramai suggest DIGI..akan dipertimbangkan

Reramakecik: yeke..jom makan ayam!

Fahim 'n Alin said...

ayam 2 pakai myk rambut jenis pe ea

Love Says it All~ said...

BRIDAL MAKEUP CLASS (2-DAYS CLASS)!!

WHEN: 23RD & 24th january 2010
WHERE: EYRA RIZAL MINI STUDIO
HOW MUCH: RM500

**CLASS INCLUDING HAIR + SHAWL STYLING
**LUNCH, MAKEUP TOOLS & PRODUCTS WILL BE GIVEN
**GOODIE GIFT SUCH AS M.A.C EYESHADOWS/LIPSTICK WILL BE GIVEN(DIFFERENT GIFTS WILL BE GIVEN TO EACH AND EVERYONE OF U.)
**CERTIFICATE OF ATTENDANCE WILL BE GIVEN.

LIMITED SEATS UP TO ONLY 10PAX!!
REGISTER LATEST BY 20TH JANUARY 2010 @ 9PM

WWW.EYRARIZAL.COM
0162128740
FB: EYRA RIZAL @ EYRA RIZAL TOUCH

|| NaFiRaa || said...

kekekke... macam2 ayam upernye ade..skrg baru tau..

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam banyaknya ayam

LadyCaja said...

takut lak tgk ayam ni..de agk ek ayam cmni

Mr Swat said...

ranggi tuhhhh

rosma said...

akk xminat la cite tu..xpenah tgk pun..akk xtipu tau..he3

Si budak Aboi said...

yelah kan cikgu cantek!
sbb tu kna banje ..
hahahaha
*ayat mengoda tak!

Liyana said...

FahimAlin: original style...no minyak rambut..he~

Nafira: yup.... memacam kan

Alimaz: saya ada banyak lagi..nak tengok?

LadyCaja: nape takut?

Mr Swat: sangat2 ranggi...ekeke

rosma: alamak, yeke?

SiBudakAboi: tak tergoda lagi..haha

cik CumeY said...

kagum tengok rambut2 ayam nie..hahaha

Liyana said...

CikCumey: saya pun sama...=)

Fontonk said...

aku rasa tu itik la.
kan ada itik kaler kuning. hehe

Mana ada ayam kaler kuning.
Aku dulu tgk jgk karun ni, tapi lupa dah camna rancangan die.

Aku suka Menatang kaler hijau tuh. suara dia. GANAS. Adik aku skrg tgk cite Playhouse disney je