Thursday, December 24, 2009

After PMR diumumkan..

Assalamualaikum. =8)....

Selama ni aku saja mencari kat page blogger2 lain yang ada nuffnang, samaada aku pernah tersenarai dalam "benda tu" ke tak. Last2, aku jumpa. So, dengan rasa jakunnya, aku pun capture screen sebab bukan senang nak tengok, blog kita dalam senarai "itu". Aku pun xtau apa nama "itu". Tapi aku tunjuk gambar, mesti uols tau punya..

Tadaaa...
~Sila jangan cakap aku jakon~
Cuma Jakun je..hihi

*********************************

Ok, tutup cerita tak berfaedah di atas. Seperti n3 semalam, hari ini keputusan PMR kan. So, adik aku salah sorang makhluk Allah yang amik. Alhamdulillah... She got 8A's.. Congratulation. Dia lah satu2 nya adik-beradik aku yang pandai. Tiada yang lainnya sebab dia lah yang last amik PMR.


Orang yang paling gembira, semestinya ibu. Masa adik aku naik ke pentas, ibu terus telefon aku. Terharu dengar suara ibu, serak2.. Ibu mana x gembira kan anaknya berjaya. Alangkah bagusnya kalau aku ada kat sana. Tapi tak boleh.. sebab sekolah aku mewajibkan semua guru berada di sekolah semasa PMR diumumkan. Oh!

Okeylah, bagi sesiapa yang berjaya.. nasihat saya.. berjaya PMR doesnt mean uols akan berjaya SPM. Bak kata Babah..

"Yang malas, hasil akan kurang baik. Tetapi tidak semestinya mereka yang tidak bagus sekarang akan terus ketinggalan. Ramai yang lebih berjaya selepas mengalami kegagalan. Jika ada kecewa, tenangkan mereka dgn kata azimat di atas"

So, ini juga hadiah untuk ayah kitorang yang sangat kitorang sayangi. Dia dengar adik aku dapat straight A dari hospital je, nak join sekali tak boleh. At least, after dia dengar result adik aku, tenang hati dia. Masa adik aku tunjuk result, ayah nangis. Hm...Moga ayah cepat sembuh!

~SiBudak~

Lupa nak promote sek aku. Okeylah.. sek aku iaitu ESTI AIM-A.. 9 orang dapat 8A. Better than last year. Sek adik aku, Sultan Ibrahim Girl School (SIGS), 79 orang dapat 8A. Jangan dicompare2 kan sebab ESTI AIM-A baru je buka, but SIGS dibuka b4 merdeka tak silap dan dah capai tahap cluster.

p/s: terpaksa tulis nama sek aku macam tu sebab kalau google, mesti tak jumpa blog aku. Huahua..

29 comments:

Si budak Aboi said...

tahniah utk adik cikgu ea..!

now suh dye apply cpat2 kat MRSM bkn ape takut x cukup kuota aje..almaklong yg thn nie PMR bgus2 semua..mebe rmi x dpt tmpt..=)

ps;- kat kg.melayu byk smk ,det y smk yg cikgu ckp tu salah satunye..!

miss izan said...

tahniah tuk adik cikgu! ;)

avid gunner said...

wow...bijak adik cikgu..macam kancil..

Fiq said...

tahniah untuk adik tu ye.. pandai akak mengajor=)

Mybabah said...

Mohon sampaikan salam dan ucapan tahniah kepada adik Lia. Bisikan kepada beliau "Perjalanan adik baru bermula, masih banyak peperiksaan yang lebih penting adik akan tempuh. Jika berjaya, ia lebih manis tetapi jika gagal,ia lebih pahit".

dancing queen♥ said...

tahniah untuk adik kakak Liyana :)

wan2911 said...

wah2...geniusnye adik die..

kim salam congratz kat beliau ye ;)

hisham said...

salam tahniah utk adik u..tntu u bggekan..ank buah i pun terlibat..tp syukur gak coz die dpt 6A......

imHepPie said...

congrate 2 ur sis n also 2 my lil bro hehe

Muhamad Arif Bin Zaripin said...

tahniah kepada adik anda....teruskan usaha tuk berjaya...

Cesc Faisal said...

tahniah kepada diri adik sy sendiri. dan tahniah kepada sy sendiri kerana dapat cuti seminggu.. hohoho..

Nescafe ais said...

Pertamanya, tahniah diucapkan kerana masuk dalam widget Nuffnang.

Keduanya, tahniah diucapkan kepada adiknya kerana keputusan yang cemerlang.

Ketiganya, tahniah kepada diri gua sendiri kerana berjaya sampai disini dan memberi komen.

Keempatnya, hehe.

cintaKusayangMu said...

thniah buat adik awk...terharu qis masa baca bab ayah nangis tu..air mata ni nk turun gak jdnye..huhuh...

Sharinginfoz said...

tahniah buat ur sis.. mesti satu keluarga happy sakan kan.....

Jom Twitter

ArmaniWhite said...

wahh...terornye adik dia.. tahniah!

Aujinz said...

tahniah untuk adik..
power tue..:D

rase macam nak amik PMR lagi lak..ahaks..

fidahchomell said...

tahniah adik yana...hehe...smkasl 13 dpt 9As..akak x gi skolah pown...kak zu yg roger...huhu

miaishika said...

waa~~thniah lorh.....ooo..sigs tu kn old timer kt jb...hihi

Liyana said...

SiBudakAboi: yeke, saja je tanya..

MissIzan: ok

AvidGunner: kancil juga buaya..muahaha

Fiq: akak x pernah ajar..nanti kena sebat je dia tu

MyBabah: ok, thanks yea!

DancingQueen: yeah, nanti akan disampaikan

Wan2911: dia cakap, terima kasih

Hisham: okeylah dapat 6A..kira banyak gak

Imheppie: ma lil bro? apakah..he~

Mohd Arif: ok..

Cecsfaisal: eleh..hi~

merah_s said...

Salam ziarah,

Tahniah juga dariku, sang harimau hehee.. kehidupan adalah perjuangan. Takkan henti berjuang selagi masih hidup. Ujian demi ujian kan ditempuhi.. Kejayaan bukan untuk dibanggakan, kegagalan jangan dihadapi dengan kecewa. Ada satu ujian terbesar yang bakal kita tempuhi, yakni menjawab persoalan 2 malaikat yg ditugaskan KHAS buat manusia. Bersedialah...

Anonymous said...

CONGRATULATION TUK ADIK KO NORLI...

|arieza| said...

congrats to ur adik! :) & semoga ur dad cpt sembuh too..

LIEZ. said...

c0ngrats 2 ur sis!!
tp btul gak ur dad ckp 2..

|| NaFiRaa || said...

tahniah utk adik yana..
akak pon tumpang gembira..
moga ayah yana cepat sembuh~

Liyana said...

NescafeAis: banyaknya tahniah..=)

CintaKusayangMu: yeke, saya lagi lah..huhu

SharingInfo: happy gak lah..

ArmaniWhite: yeah!

Aujinz: amik lah, kompm straight A..haha

Fidah: kak wan ponteng ye..hm.. menurun ye..tahun depan kena berjuang..

Miashika: boleh tahan lah old timer..=p

Liyana said...

Merah_s: tq kerana mengingatkan..=p

Anonymous: adeii... terima kasihlah..nape lah ko tak tunjuk nama..

Liez: babah is not my dad, but my blogger mate..dia banyak bagi nasihat..

Arieza: thanks arieza..

Nafira: terima kasih..=p

Penjejak said...

wah..tahniah..
terharu dengar cerita entry ni... ada gaya gaya cerita hindustan... tapi yg ni kisah benar...

Liyana said...

Penjejak: macam hindustan ye..hihi

chehanif said...

ingat2 kan ank murid n adik ckgu,PMR is the test,SPM is the way of life,ur life start with SPM,remember that..

jangan jadi cam saya,ingatkan 2 tahun sekejap,main2 past SPM,last2 dapat result teruk tp alhamdulillah dpt gk masuk U..