Saturday, October 31, 2009

Alhamdulillah

Pertama sekali nak cerita sal ayah and nenek..

Ayah: Dah 6 hari kena tahan wad. Hari tu kena tahan sebab kata doktor darah cair. Tapi semalam doktor cakap darah ayah pekat sangat. Cepat je beku. Tapi darah ayah dah naik sikit lah, tak tau berapa. Ayah pun dah tukar wad. Kena kuarantin sebab antibodi ayah lemah. Takut jangkit orang2 keliling. Kena masuk wad yang ada satu je katil. Ada TV, tandas.. complete dalam tu. Tapi aircond rosak. Hehe~. So far, ayah okey dah luarannya. Cuma masa lawat tadi, masih masuk air lagi. Muka ayah pun nampak lah berseri sikit hari ni. Maybe baru pas mandi kot. Ekeke~

Nenek: Kesinambungan cerita nenek. Nenek pun dah 3 hari kena tahan wad. Hari first nenek masuk wad dah kena kuarantin dalam satu bilik. Bilik nenek pun macam bilik ayah, cuma ada aircond. Doktor kuarantin sebab suspek tibi. Nenek asik batuk je. So, masa kitorang lawat.. nenek yang pakai mask. Suppose kitorang yang pakai. Hehe~. Tapi nenek tak tahan sejuk. Nenek kata sampai malu nak pergi tandas sebab sejuk sangat. Bila nak pergi tandas, pergi yang sebelah kanan, bila nak pergi lagi.. pergi ke tandas belah kiri pulak. Lawak lah nenek ni. So, sebab nenek x tahan sejuk, nenek minta tukar bilik ngan ayah. Ayah pun dok bilik nenek sekarang and vice versa. Bilik nenek ngan bilik ayah jarak 2 pintu je.

Ibu pulak, rutin dia sekarang tido hospital. Pukul5 pagi balik sebab aku nak guna kereta pergi sekolah.

Kaki aku pulak dah sakit sebab main clutch dengan minyak. Lagi 1 maybe pakai high heel. Lalala~

Lagi nak tulis apa ye? Aceli banyak, tapi dah tulis.. x terkeluar pulak..

Hm.. Aku rasa nak amik anak angkat lah. Tadi kat hospital kazen bawak anak angkat dia. Kat hospital, budak bawah umur tak boleh masuk.. tapi dia seludup. Nama anak angkat ni Boboy dengan Gigirl. Tunggu, aku akan cuba mencari anak angkat lepas ni. Aku pun, tak lama bakal mempunyai anak kandung. (^_~)v.

Kawan2, sori tak jemput masa khawin hari tu. Hoho~..

14 comments:

Anonymous said...

wah..dah khawin ke??
dgn sape???
dah bpe org anak???

Cik Cookie said...

semoga ayah kamu cepat sembuh.
dia kat spital mn?

Liyana said...

anonymous: why dont u jz reveal urself..? org knl lah..huhu

Liyana said...

Cik Cookie: kat hospital Kota Tinggi

ayin jemin said...

urmm
cian dorg sakit
apapun
sy doakan dorg cpt sembuh

eh,da kwin?
0,O

Liyana said...

Ayin jemin: sekrang musim sakit kot

lom kawin..saja je..hehe

imHepPie said...

smoga ayah n nenek cpt sembuh

Liyana said...

imHeppie: yes..hopefully

mamai said...

semoga abah dan nenek kamu cepat sembuh...

Cesc Faisal said...

poyo la da kawen.. wali nie x mintak izin lagi.. dah gatal nk kawen yerk..

Cesc Faisal said...

abg lom balik lagi tengok ayh n nenek,,

Liyana said...

Mamai: yup...

Liyana said...

Cesc Faisal: alamak, abangku sudah marah..hoHo~

tata said...

ayah ngan nenek cam ne skarang?
ari tu ayah aku pun ade masuk wad pasal denggi,so sdikt sebanyak tau gak r perasaan tu cam ne...smoge diorang cepat sembuh dan sehat2 sentiase r