Tuesday, July 7, 2009

Sakit Mata

Hari ni, hari ke-2 sekolah... Tapi aku dah ada kat rumah semula...Kenape ye? Kena pecat kew? Kena buang? Kena tendang? Salah, salah, salah... Sebenanya aku kena jangkitan virus.. But not H1N1 ye... Aku kena sakit mataaaa...Huuuuaaaaa....Aku jangkit kazen aku yang dah dua minggu sakit mata.. Dan mangsa terdekat ialah aku selepas adiknya.. Adei...

Dah macam apa je.. Kena sebelah kiri... Bengkak.. Pergi sekolah, dengan perasaan humble nye aku masuk kelas dengan tutup mata sebelah kiri. Dah macam pirate dah. Tapi aku tutup dengan kain tuala la, bukan dengan benda hitam yang betul2 macam pirate tu... Dalam kelas, student tanya aku sakit mata ke, aku cakap masuk habuk.. Tak pe bohong sunat jew.. Aku cakap, jangan salam aku, takut jangkit.. Tapi, dorang degil.. Nak salam gak.. Xpe, kalau jangkit, jangan salahkan saya ye! I warned you all earlier..

Then, hari ini gak, after 2 hari kena, baru nak pergi klinik.. Gi klinik dekat Kota Tinggi. Rumah kat Johor.. Bukan pe, surat medical dekat Kota, thats why aku kena balik kalau nak check up free. Sampai kat klinik, pas amik surat kat rumah (thanks to my friend cz bawa aku ke rumah cz hujan lebat sangat, adik x dapat keluar), aku pun gi la kat kaunter pendaftaran..

Nurse : nak jumpa doktor ke?
Aku : Mestilah (lagi mau tanya..)
Nurse : Pernah datang sini x?
Aku : Pernah, tapi dulu.. dah lama sangat.. (masa tu aku pk, dah 8 tahun x pergi klinik tu)
Nurse : Jap ye.... (sambil cek nama aku kat database dia..lama gak lah)
Then, dia tanya semula..
Nurse : Ingat x, dah berapa lama x datang sini?
Aku : (angguk..), hm 8 tahun lepas masa saya tingkatan 3...
Nurse : (dengan muka bengang dan tersenyum sengal).. patutlah x jumpa nama..hehe..
Aku : (dalam hati, dah ko x tanya bape lama x datang, so salah siapa..dalam diam aku gelakkan dia cz terkena gak dengan aku)..tu lah.. Ungkal..Ngeh2...

Bila nama aku dipangil, aku pun masuk lah ke dalam

Doktor: Oh sakit mata ye? (dari aku masuk, dia dah tau aku sakit mata)
Aku : A'ah..
Doktor : Dah bape hari?
Aku : 2 hari...( then, aku tanya doktor plak)..doktor, kalau saya sakit mata sebelah ni, boleh kena sebelah lagi x?
Doktor : Sedangkan dok berdepan pun berjangkit, apa lagi kalau mata sebelah-menyebelah
Aku : (Giliran aku pulak senyum sengal, how the stupid question!!!Damn...Malu)

Kesimpulannya sekrang, i got 2 days MC.. Boleh lah, aku bayar puase aku yang tertangguh and then settle kan pembayaran konvokesyen!

2 comments:

cTie zAr said...

isk2... cher yana nih.. mmg sengal kenkadang kehkehkhe...

Miss Leeya said...

hehe...aku sengal eik! xpew2..