Sunday, June 21, 2009

Makan

Hari ini, aku x de duit langsung untuk bawa gi kerja cz adik aku pinjam RM10.. Tu jelah duit simpanan yang aku ada dalam tangan. Bila dia pinjam, aku dah xde wit. Seb bek g kerja tadi bawa bekal nasi goreng. Masa kerja tadi, takde pelanggan, aku pun dok sambil berangan jauh. Tetiba orang kedai depan tegur, nama dia Epul, dia kata jauh berangan..lapar ke..aku angguk je..dia kata nak makan apa..aku cakap x nak makan. Dia kata dia belanja. Aku tak hirau pun cz aku tau dia memain. Tapi dia datang tempat aku, dia tanya nak makan apa..Aku cakap maggi. So, dia pun g belikan maggi...Thank you cz aku minta maggi sebab dah lama sangat x makan maggi. Ok pe...

Tengahari sikit, orang kedai depan gak tapi yang lain belanja KFC pula. Nama Ajie..Bukan aku yang minta, tapi si Linda cashier lagi sorang cabar dia. Si Linda ni memang banyak cakap. Bila dah kena cabar, Ajie ni pun terus je tukar kasut gi beli KFC.. Aku serba salah sangat cz bukan aku yang minta. Ajie nak belanja aku, tapi aku suruh belanja satu kedai.. Tapi bila sampai, hanya ada makanan aku and Linda je. So, aku makan kentang wedges bagi lah sorang sikit kat orang lain. Kasi dorang merasa. Thanks to Ajie.

Aku malu ngan pakcik lah. Bos kecil kedai tu. Dia asik perli je, baru kerja dah ramai belanja aku. Tapi pakcik tu ok je. Dia x marah pun.. Cuma aku malu. Tu je...Ha...Cakap sal pakcik pulak, hari ni aku kerja ngan pakcik. Bukan dengan abang Ariffin. So, kecut gak cz suara dia kuat. Gaya cakap macam marah je. tapi sebenarnya, dia x marah pun. Cuma b4 balik tadi, dia marah ngan pekerja lain cz x bersihkan and kemas kedai. Tensen aku dengar dia bebel. Kesian pekerjanya kena tadah telinga. Bila aku nak tolong, pekerja kata x payah cz aku ni cuma cashier je, tak payah wat kerja camtu. Nanti kena marah ngan pakcik plak cz tu bukan tugas aku.. Cian... Aku ni cepat tersentuh gak kalau orang kena marah ke apa...Hm....

Then, hari ni 1st impression aku kat pakcik ialah:
  1. dia cakap ngan orang jangan buang puntung rokok dalam longkang..tapi dia pun buat...
  2. dia cakap jangan buang abuk rokok atas mesin, pun dia buat jugak..
  3. dia suh aku solat cepat cz dia pun nak solat gak. So, aku solat cuma amik masa 15min je..Tapi bila dia gi solat lebih 30 minit pun boleh.
Kesimpulannya kat sini, bos kata jangan..Maknanya pekerja jangan sesekali buat, tapi bos boleh buat bebila masa, x kira masa atau tempat..Huhu

2 comments:

akusygdia said...

cik norly..
aku rs terharu gler bace citer ko ni
sorry mengajak ko ke genting tanpa mengetahui ekonomi ko..
so sorry
tp mmg x best tanpa ko di reunion kite nanti

Miss Leeya said...

Fara: tau xpe...bukan pe, aku jadi cikgu ni pun, gaji 3 bln lagi..=)